Met spoed verhuizen naar een ander kantoor: regel dit
Wanneer je met spoed moet verhuizen van kantoor, dan kan dit voor veel stress zorgen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je medewerkers kan dit veel stress opleveren. Verhuizen van kantoor kan op verschillende manieren gebeuren. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je gezeur hebt over de huur van je kantoor of dat je met spoed uit je oude kantoor moet zijn. Hoe dan ook is het wel belangrijk dat je een aantal zaken gaat regelen. Op die manier kun je zonder problemen aan de slag gaan met het ontstressen. Hieronder lees je precies wat je moet regelen als je met spoed moet verhuizen naar een ander kantoor.
Een locatie zoeken
Mocht je ongewenst uit je oude kantoor moeten, dan is het natuurlijk wel van belang dat je snel een andere locatie vindt voor je bedrijf. Het is goed om te beginnen met de vraag of je er meteen permanent in wil zitten, of dat je een tijdelijke oplossing nodig hebt. Op die manier kun je gaan filteren op locaties. Daarnaast is het ook goed om te kijken hoe goed bereikbaar je bent in het nieuwe kantoor. Het is namelijk wel belangrijk dat je werknemers prettig naar kantoor kunnen reizen, of het nu in de auto is of met het openbaar vervoer. Ook de voorzieningen op locatie is belangrijk, de grootte van het nieuwe kantoor en ook de kosten spelen een rol. Kies dus een locatie die naadloos aansluit bij jouw bedrijf.
Informeer je team en taakverdeling
Verhuizen met kantoor doe je niet alleen, maar met je hele team samen. Het is goed om eerst het nieuws te brengen dat er met spoed verhuisd moet worden. Op die manier kunnen je medewerkers er ook mentaal op voorbereiden. Het is goed om meteen vanaf het begin een duidelijke communicatie te hanteren en natuurlijk een snelle communicatie. Het is belangrijk om vervolgens taken te gaan verdelen onder je team. Zo is het goed om mensen aan te wijzen die de boel inpakken, die op zoek gaan naar nieuwe meubels en zorg ervoor dat alles wordt geregeld. Maak een takenlijst met elkaar en wijs op die manier geschikte mensen aan per taak.
Energie regelen
Daarnaast is het natuurlijk ook van belang om energie te hebben in je nieuwe kantoor. Zeker als je graag wil overstappen van leverancier moet je natuurlijk met spoed energie aanvragen voor je nieuwe kantoor. Een spoedaanvraag energie kan bij diverse leveranciers, wel is het goed dat je gaat vergelijken. Op die manier kom je er namelijk achter welke leverancier het meeste past bij jouw bedrijf. Zo moet je kijken naar kosten, klantenreviews en moet je ook kijken naar wat de leverancier aan kan bieden voor jouw kantoor. Energie vergelijken is dus een belangrijke stap als je met spoed moet verhuizen van kantoor.
Een professioneel verhuisbedrijf die je kan helpen
Als laatste is het natuurlijk prettig als je een bedrijf kan inschakelen dat met jou mee kan kijken tijdens de verhuizing. Zo is het goed om een professioneel verhuisbedrijf uit te zoeken. Het is wel goed om op een paar punten te letten als je wil dat alles goed gaat met de verhuizing. Zo is het goed om te kijken of het bedrijf gespecialiseerd is in het verhuizen van bedrijven. Ook is het goed om te kijken of ze aanvragen op korte termijn aannemen. Met spoed verhuizen is dus ook binnen een korte tijd, kijk of het professionele verhuisbedrijf ook beschikbaarheid heeft. Als laatste is het goed om te kijken hoe ze dingen transporteren. Mochten ze een grote wagen hebben, dan kunnen ze gemakkelijk alle spullen meenemen. Op die manier weet je zeker dat al je apparatuur meer kan en dat je zonder problemen aan de slag kan gaan met verhuizen.