Het schrijven van een goede blogpost moeilijk? Met de tips uit ‘deze blogpost’ ben je in staat om binnen no-time een goed artikel te schrijven voor je website.

Waarom is dit belangrijk? Het is namelijk aan te raden om regelmatig nieuwe content te plaatsen. Ten eerste omdat je aan je bezoeker laat zien dat je actief bezig bent en ten tweede is het goed voor je positie in Google.

Lees ook: hoger scoren in Google [lange termijn focus]

Geef waardevolle informatie

Misschien al mee bekend, maar toch zeker niet te onderschatten: wees waardevol. Je kunt wel random wat artikelen op je website posten, maar als niemand er iets aan heeft is het zonde van je tijd.

Jij weet hoe belangrijk het is om teksten te schrijven waar je bezoekers echt wat aan hebben. Maak hier dus gebruik van en je zult een flinke voorsprong hebben op je concurrenten.

Sommige online marketeers denken namelijk dat ze al duizenden bezoekers krijgen met het schrijven van een simpel bericht, maar zo werkt het niet.

Wil je je bezoekers echt boeien, kom dan met content waarmee je de bezoeker echt helpt. Dan zullen ze sneller geneigd zijn om jouw website nog eens te bezoeken en dit is alleen maar gunstig voor je succes op de lange termijn.

Laat zien dat jij een expert bent. Jij weet precies waar je het over hebt. Als mensen op zoek zijn naar informatie over het onderwerp waar jouw website over gaat, dan moeten ze bij jou zijn. Geef dus goede, complete informatie.

Conversie Code Ebook

De Conversie Code: haal meer leads en klanten uit je bezoekers [gratis e-book]

Zoekmachine vriendelijk

Zorg ervoor dat je blogpost gevonden wordt in Google. Het kan je veel gratis bezoekers opleveren door je blogpost zoekmachine vriendelijk te maken.

Deze bezoekers zoeken op bepaalde zoektermen en komen vervolgens op jouw website terecht. Helaas vergeten veel affiliates hoe essentieel het is om een artikel te optimaliseren voor Google, waardoor ze veel bezoekers mislopen.

Hieronder een aantal tips om je artikel(en) te optimaliseren voor Google:

  • Gebruik META tags, zoals een titel, omschrijving en alt-tags
  • Kies een duidelijke en korte URL voor je blogpost
  • Gebruik niet te veel het keyword in de tekst
  • Schrijf waardevolle content
  • Link naar andere artikelen op je website
  • Maak belangrijke woorden vetgedrukt
  • Deel je blogpost op verschillende social media kanalen

Voorzie daarnaast ook de afbeeldingen op je website van de zogenoemde META tags, zoals een bestandsnaam, titel, onderschrift, alt-tekst en beschrijving. Hiermee kun je aan Google doorgeven waar de afbeeldingen op jouw website over gaan en zal Google jouw website hoger beoordelen.

Afbeeldingen en video’s zijn daarnaast goede tools om jouw pagina wat meer kleur te geven.

Zorg dat het geheel overzichtelijk is

Krijgt je bezoeker direct lappen tekst onder elkaar zonder enige witregels te zien, dan zal dit eerder afschrikken dan uitnodigen om het hele artikel te lezen. Dit hangt uiteraard wel af van je doelgroep en het type website, maar over het algemeen zullen bezoekers eerder je website verlaten.

Iets wat je kan helpen om je blogpost zo overzichtelijk mogelijk te maken is gebruik te maken van tussenkopjes, ook wel heading tags genoemd. Daarnaast kan je ook belangrijke termen in de tekst cursief of schuingedrukt maken. Dit geeft de tekst wat meer ‘body’ en doordat je voor elke alinea een titel zet, houd je het leesbaar.

Probeer daarom de tekst zo rustig mogelijk te maken. Een paar witregels tussendoor kunnen je hierbij helpen. Dit zorgt samen met de subtitels voor contrast. Ze maken je tekst minder grijs en daarmee uitnodigend om te lezen. Door alleen de tussenkopjes te lezen weet de bezoeker toch in grote lijnen waar je verhaal over gaat.

artikel lezen
Lees ook: motivatie voor online ondernemers [wat is jouw drijfveer]?

Gebruik afbeeldingen en video’s

Internet ondernemers zien steeds meer het nut in van het creëren van ‘rijke content’. Dit houdt in dat een artikel rijk gevuld is met informatie, afbeeldingen, video’s en eventueel relevante links.

Dit wordt ook steeds meer gewaardeerd door bezoekers die naast informatie ook graag YouTube filmpjes bekijken of een infographic over een specifiek onderwerp.

Maak dus niet alleen maar artikelen met tekst, maar voeg er ook plaatjes, video’s en indien mogelijk ook audiobestanden bij. Wanneer je al deze vormen van ‘media’ samenvoegt zorg je ervoor dat het artikel compleet is.

Wanneer je een artikel hebt geschreven met informatie en je merkt dat het artikel vaak is bekeken en dat er voldoende interactie plaatsvindt, dan kan je er voor kiezen om nog een video over het desbetreffende onderwerp toe te voegen of op YouTube te plaatsen. Op deze manier zet je een extra kanaal in en mensen kunnen ook nog eens via YouTube op je website terechtkomen.

Ga de interactie aan

Het wordt steeds belangrijker om de interactie op te zoeken. Dit kan je doen door jouw artikel te delen op een van je social media kanalen, zoals Facebook of Twitter, maar dit kun je ook doen door mensen aan te sporen om te reageren op je artikel.

Normaal gesproken zijn reacties op artikelen erg relevant aan het onderwerp en dus is dat goed voor Google. Bovendien kunnen bezoekers ook interessante informatie uit de reacties halen. Als een bezoeker bijvoorbeeld nog een vraag heeft over het onderwerp, dan kun je die daar beantwoorden.

Je kunt bezoekers aansporen tot reageren door gewoon te vragen om te reageren. Schrijf aan het einde van je artikel dat je het erg leuk vindt om reacties te ontvangen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *